Šī gada aprīlī mums bija iespēja piedalīties Erasmus+ projekta ’’STEAM prasmes – katra audzēkņa realitāte”/“How To Make STEAM Literacy A Reality For All Students”
(2019-1-UK01-KA229-061376_3) mobilitātē uz Zviedriju.
Šīs mobilitātes mērķis bija iepazīt Zviedrijas skolas Curt Nicolin Gymnasiet mācību procesu, akcentējot jaunākās tehnoloģijas dažādās sadzīves jomās, tostarp 3D printēšanu un protezēšanas attīstību pasaulē. Šajā skolā audzēkņi apgūst četras dažādas programmas- Tehnoloģiju programmu, Elektrības un enerģijas programmu, Rūpnieciskās inženierijas programmu, Ārstēšanas un aprūpes programmu. Mums kā topošajām mūziķēm bija ļoti interesanti iepazīt tik atšķirīgu izglītības novirzienu.
Projekta laikā mēs iepazinām dažādu tautību jauniešus no 6 Eiropas valstīm- Latvijas, Zviedrijas, Lielbritānijas, Turcijas, Beļģijas un Portugāles, ar kuriem apspriedām šī brīža aktualitātes, īpaši par notiekošo karu Ukrainā. Dalījāmies ar to, kādas atbalsta akcijas notiek Latvijā.
Interesants sarunu temats bija par atšķirībām kultūrā mūsu valstīs. Daloties, salīdzinot un stāstot mēs sapratām, cik Loti dažādi mēs esam! Tai pat laikā mēs pamanījām, ka sabiedrība un kultūra krasi neatšķiras no latviešu.
Īpaši interesants temats bija reliģija. Zviedrijā nacionālā reliģija ir luterāņi, tomēr mums bija iespēja satikt meitenes, kuras ir islāmticīgās. Meitenes pastāstīja par savu reliģiju, tās specifiku un dzīvi Zviedrijā.
Pirmajā dienā pēc praktiskajām nodarbībām, mums bija iespēja pagaršot viņu tradicionālos ēdienus- saldos ēdienus, dažādas zivis un gaļas bumbiņas, kas ir līdzīgas mūsu mazām kotletītēm.
Zviedrijas ceļojums mums īpaši attīstīja komunikācijas prasmes angļu valodā, kā arī pierādīja to, ka, lai arī mēs esam no dažādam valstīm, mums ir daudz kopīgu tēmu par ko diskutēt.
Informāciju sagatavoja 3.kursa audzēknes
Madara Māsāne un Anna Istratija